گفت‌وگو|

کارگردان فیلم‌کوتاه «داوین»: دختری که نمی‌خواهد خواهرزاده‌اش را ببیند/ بلیت تمام فیلم‌ها را رزرو کرده‌ام! 

10:19 - 24 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۸۵۶۱
کارگردان فیلم‌کوتاه «داوین»: دختری که نمی‌خواهد خواهرزاده‌اش را ببیند/ بلیت تمام فیلم‌ها را رزرو کرده‌ام! 
امیرحسین بهرامی کارگردان فیلم کوتاه «داوین» از آثار راه یافته به بخش «استعدادهای نو» جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: انگیزه اول و اصلی من در سینما ذات و کنه فیلم ساختن است. 

امیرحسین بهرامی کارگردان فیلم کوتاه «داوین» از آثار راه یافته به بخش «استعدادهای نو» چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در گفت‌وگو با میزان درباره این اثر گفت: انگیزه اول و اصلی من خود فیلم ساختن است و به نظرم این مهم‌ترین انگیزه است. در این فیلم هم بازی بازیگر اصلی فیلم یکی از نقاط قوت فیلم است و توانسته است آن چیزی که مد نظر من بود به خوبی اجرا کند، البته فیلم صداگذاری خیلی خوب و خلاقانه‌ای دارد. برای مثال سکانسی که سارا شب با ماشین از سر کار به خانه بر می‌گردد، صدای آژیر آمبولانس حس خیلی وحشتناکی ایجاد می‌کند. 

این کارگردان درباره مضمون «داوین» توضیح داد: این فیلم روایتگر قصه دختری است که دوست ندارد بچه تازه‌متولدشده خواهرش را ببیند این موضوع از این جهت است که گذشته بدش روی شخصیتش تاثیر گذاشته است. 

وی با اشاره به حضورش در جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: من هیچ تجربه‌ای در این زمینه ندارم. این اولین بارم است که چه به عنوان فیلمساز و چه به عنوان تماشاگر در این رویداد حضور خواهم داشت و به همین واسطه خیلی هیجان‌زده‌ام. 

بهرامی درباره ادامه فعالیتش گفت: در این حوزه چشم‌انداز خیلی وسیعی دارم و بعد از جشنواره می‌خواهم دومین فیلم کوتاه حرفه‌ای خود را بسازم و در حال حاضر فیلمنامه آن آماده است. 

وی درباره اینکه آیا هنوز مخاطب فیلم کوتاه هست یا نه، مطرح کرد: من بسیار زیاد فیلم‌های کوتاه را دنبال می‌کنم به نحوی که بلیت تمام فیلم‌های بخش مسابقه و استعدادهای نو را رزرو کرده‌ام. به نظرم سینمای کوتاه به ویژه سینمای کوتاه ایران خیلی جذاب است. 

بهرامی در پایان درباره انتظاراتش از جشنواره فیلم کوتاه تهران بیان کرد: انتظار دارم از فیلمسازان فیلم کوتاه برای ساخت فیلم جدید و ادامه مسیرشان حمایت کنند به ویژه فیلمسازانی که کم‌نام و نشان‌تر هستند و پیدا کردن تهیه‌کننده برایشان خیلی دشوارتر است، البته در کل پیدا کردن تهیه‌کننده در سینمای کوتاه خیلی سخت است. 

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *